Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Tak ukaž co umíš

Výzvu přijímám a publikuji zde výsledky dosažené po 6 měsících a několika dnech.

Před půl rokem byla na burze velmi ponurá nálada či přímo panika. Slovo akcie bylo považováno téměř za sprosté slovo. Během oněch měsíců jsem publikoval několik krátkých příspěvků o investování a na některé z nich byly překvapující reakce.

Před šesti měsíci jsem na internetu publikoval článek akcie se nakupují, když na ulici teče krev! Psal jsem o tom kdy si myslím, že je ideální čas na nákup akcií a proč.

24.10.08 jsem publikoval tento článek, ve kterém jsem popsal konkrétní nákupy akcií. Jednalo se o skutečné nákupy akcií za skutečné peníze. Žádná virtuální hra! Žádné teoretizování!

Na první článek z 24.10.08 byla spousta reakcí, některé bouřlivé. S jedním z diskutujících jsem se domluvil, že by bylo dobré se na nakoupené akcie podívat znovu po 6 a 12 měsících. Dnes výzvu přijímám a publikuji zde výsledky dosažené po 6 měsících a několika dnech. Upozorňuji, že do zisku zatím nezapočítávám dividendy.

Nyní se pojďme podívat, jak vypadá stav zmíněného portfolia dnes ve středu 6.5.09:

ČEZ + 27 %
O2 + 21 %
Erste + 21 %
KB + 21 %
Zentiva ( + 8 % - prodáno v březnu 09)
CETV + 10 %
Unipetrol ( + 27,5 % - prodáno již 31.10.08)
NWR + 56 %
EON - 1 %

Během posledního půl roku jsem nakoupil také řadu zahraničních titulů a většina z nich si vede o něco lépe než tuzemské. Řada z nich je plus 50-100%. Nicméně o nich jsem se v oněch článcích konkrétně nezmiňoval a tak nemá smysl je zde rozebírat.

Na závěr ještě cituji článek z 2.11., kde je vše potřebné shrnuto. Vždyť téma je vlastně stále aktuální:

Rovnou upozorňuji, že tento krátký příspěvek nepíši proto, abych demonstroval jak jsem úžasný a jak dokáži věštit budoucnost. Nejsem vědma!

Chci pouze ukázat, jak dramaticky rychle se může situace na burze měnit. Mým cílem je poukázat na to, že je za každých okolností třeba řídit se zdravým rozumem a nepodléhat panice a vlivu médií.

O tom, jak důležité je řídit se na burze vlastním rozumem a nenechat se manipulovat, jsem psal již v příspěvku akciový blud.

V příspěvku akcie se nakupují když na ulici teče krev! jsem se zmiňoval o tom, kdy je dle mého názoru ten správný čas nakupovat akcie. Byla zde spousta reakcí a některé z nich vybírám:

- "Jinak soudě podle dnešního Armagedonu na bcpp, nebudete mít lehké spaní príštích pár měsíců. Protože podle TA na ČEZu a dalších to na brzkou otočku nevypadá."
- "Rozhodně nemám nejmenší páru o vašem portfoliu, přesto stále nechápu, k čemu je dobré nakupovat v downtrendu s obřím rizikem, když můžete nakupovat v uptrendu za stejně nebo lepší ceny a s podstatně menším rizikem. Tohle je pro mě opravdová investiční záhada."
- "A nyní mi prosím prozraďte, kde berete informace, které trh na rozdíl od vás nemá a které vám dávají investiční výhodu."
- "Že je akcie nyní podhodnocena je asi pravda, to ovšem nic nezmění na tom, že stále klesá. Chytat padající nůž není chytré. To je celé."
__________________________________________________________________________________

tomto příspěvku jsem 24.10.08 napsal, že využívám současné paniky na trhu a právě jsem nakoupil akcie těchto firem:

- ČEZ
- O2
- Erste
- Komerční banka
- Zentiva
- CETV
- Unipetrol
- NWR
- EON
__________________________________________________________________________________

Velmi pěkně lze nyní demonstrovat, jak dramaticky rychle se může situace měnit. V situaci, kdy "řada investorů" zmatkuje a podléhá davové psychóze, bývají akcie po značných poklesech již tak nesmyslně levné, že by byl hřích do nich neinvestovat. Samozřejmě, musíte umět správně určit jejich fundamentální hodnotu.

Může se vám tak velmi snadno stát, že v době extrémních propadů akciových trhů, které se odehrávají s jistou nápadnou pravidelností jednou za 7 a více let, uděláte ty nejlepší investice v životě.

O tom, že vítězové a poražení postupují při investování většinou přesně obráceně, jsem již psal v příspěvku jaký je rozdíl mezi koupí auta a nákupem akcií?.

Nyní se pojďme podívat, jak vypadá stav zmíněného portfolia po 7 dnech, tedy v pátek 31.10.08:

- ČEZ + 22,7 %
- O2 + 9 %
- Erste + 14,6 %
- Komerční banka + 22,6 %
- Zentiva + 2 %
- CETV - 2,2 %
- Unipetrol + 22,8 %
- NWR + 30,6 %
- EON + 14,2 %
__________________________________________________________________________________

Akcie Unipetrolu jsem ještě 27.10.08 při dalším poklesu dokoupil a v pátek 31.10.08 jsem všechny akcie Unipetrolu prodal se ziskem 27,5% za 7 dní. 27,5% za 7 dní je celkem dost a tak jsem neodolal. Navíc jsem si tak uvolnil prostředky pro další příležitost.

Upozorňuji, že s výjimkou akcií Unipetrolu jsou všechny akcie míněny jako minimálně střednědobá investice a tedy je budu držet minimálně 6 měsíců. Pokud však, dle aktuální situace na trhu, usoudím, že mají stále velký potenciál k růstu, je možné, že je prodám až za několik let. Uvidíme.

Bude velmi zajímavé se na aktuální kurzy podívat třeba 1.1.09. Snadno se ukáže, zda to byl dobrý nápad a nebo jsem udělal chybu a prodělám kalhoty. Já jsem ovšem skálopevně přesvědčen, že to bude nakonec velmi úspěšná investice a je mi jedno, zda to bude za půl roku či za delší dobu. Všechno chce svůj čas. 

Kdo je autor? )

Autor: MUDr.Jan Hýsek | středa 6.5.2009 23:49 | karma článku: 15,66 | přečteno: 1993x
  • Další články autora

MUDr.Jan Hýsek

Alan Svoboda: Díky vám jsem ve vatě :-)

Sbaštíte mi to i s navijákem?

2.3.2009 v 20:28 | Karma: 16,20 | Přečteno: 2225x | Diskuse| Ekonomika

MUDr.Jan Hýsek

Co to je diverzifikace a k čemu je to dobré

Otázka pro začínající: Víte co je diverzifikace?Otázka pro pokročilé: Diverzifikujete?

23.1.2009 v 16:39 | Karma: 12,26 | Přečteno: 2045x | Diskuse| Ekonomika

MUDr.Jan Hýsek

Jsou JP Morgan banda podvodníků?

Obrázek si prosím udělejte sami...

13.11.2008 v 19:49 | Karma: 15,68 | Přečteno: 2072x | Diskuse| Ekonomika

MUDr.Jan Hýsek

Jak vydělat 27% za týden?

Nevěříte?

2.11.2008 v 20:31 | Karma: 10,23 | Přečteno: 1584x | Diskuse| Ekonomika

MUDr.Jan Hýsek

Akcie se nakupují, když na ulici teče krev!

Nakupujte, když na ulici teče krev. Tento výrok je přisuzován Nathanu Rothschildovi (1777 - 1836), jednomu z nejvýznačnějších členů bankéřské dynastie.

24.10.2008 v 19:20 | Karma: 17,96 | Přečteno: 3883x | Diskuse| Ekonomika
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Volby by v březnu podle Medianu vyhrálo ANO. TOP 09 vypadává, posilují malé strany

24. dubna 2024  6:22,  aktualizováno  6:32

Podle nejnovějšího volebního modelu Median by se v březnu do Sněmovny dostalo pět stran a hnutí. V...

Balík pomoci pro Ukrajinu či Izrael schválil Senát USA. Zbývá už jen Bidenův podpis

24. dubna 2024  6:24

Americký Senát schválil balík s pomocí pro Ukrajinu, Izrael či Tchaj-wan v hodnotě 95 miliard...

Soud potrestá brutální útok na dívku, bodnutá do krku skončila v pytli v lese

24. dubna 2024

Krajský soud v Plzni dnes vynese rozsudek nad devatenáctiletým Ukrajincem Viktorem Veselovským,...

Podezřelé nákupy zbraní se mají hlásit už od července, schvaluje vláda

24. dubna 2024  5:25

Prodejci mají mít už od července povinnost hlásit podezřelé nákupy zbraní. Počítá s tím novela...

Jak na rychlou a jednoduchou večeři s rýží?
Jak na rychlou a jednoduchou večeři s rýží?

Díky své všestrannosti se rýže LAGRIS už dlouho stávají nedílnou součástí mnoha pokrmů z celého světa. Bez ohledu na to, zda se používají k...

  • Počet článků 16
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 2241x
Lékař. Podnikatel. Konzultant. Bloger začátečník. _
Budu se snažit ze všech sil zde napsat něco, co by mohlo zajímat investory či lidi, kteří se o dění na burze zajímají.
Také si současně chci utřídit vlastní myšlenky.